Algemene voorwaarden – Waxiemaxie
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
Dag: kalenderdag.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van technieken voor communicatie op afstand.
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie op te slaan en later te raadplegen.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Waxiemaxie.nl
Anjerstraat 42
4651 MJ Steenbergen
E-mail: info@waxiemaxie.nl
KvK: 75935481
BTW: NL003029100B23
Voor zakelijke bestellingen: www.b2b.waxiemaxie.nl
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Waxiemaxie en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Waxiemaxie en consument via www.waxiemaxie.nl en tussen Waxiemaxie en zakelijke klanten via www.b2b.waxiemaxie.nl.
Artikel 4 – Het aanbod
Het aanbod is vrijblijvend en kan worden gewijzigd.
Kennelijke fouten of vergissingen binden ons niet.
Afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave, maar kleuren kunnen afwijken.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument of zakelijke klant het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden voldoet.
Waxiemaxie bevestigt de aanvaarding elektronisch.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Consumenten (B2C)
– De consument heeft 14 dagen de tijd om de bestelling te herroepen en de retourzending te melden
– Na melding van de retourzending heeft de consument 14 dagen de tijd om het product terug te sturen
Tijdens deze termijn dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen wij de waardevermindering van het product aan je doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt wordt teruggestuurd.
Producten die om hygiënische redenen verzegeld zijn en waarvan de verzegeling is verbroken, zijn uitgesloten van herroeping.
Zakelijke klanten (B2B)
Voor zakelijke klanten geldt geen herroepingsrecht.
Artikel 7 – Kosten en procedure bij herroeping (B2C)
De kosten voor retourzending zijn voor rekening en risico van de consument.
Voeg altijd een kopie van de factuur bij met daarop het artikel dat je retour stuurt.
Wij storten het volledige orderbedrag (inclusief verzendkosten van de heenzending) terug binnen 14 dagen na aanmelding van je retour, mits het product in goede orde retour is ontvangen.
Indien door een retour een eerder verkregen korting vervalt, wordt dit verrekend met het terug te betalen bedrag.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht (B2C)
Producten die volgens specificaties van de consument zijn gemaakt.
Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om hygiënische redenen en waarvan de verzegeling is verbroken.
Artikel 9 – De prijs
Alle prijzen zijn inclusief btw (tenzij anders vermeld voor B2B).
Wij mogen prijzen wijzigen, maar prijswijzigingen na bestelling gelden niet voor die bestelling.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Wij staan ervoor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst.
Garantie geldt niet bij verkeerd gebruik of schade door de klant.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Levering vindt plaats op het door de consument of zakelijke klant opgegeven adres.
Wij streven ernaar om bestellingen binnen 1–7 werkdagen te verzenden.
Als levering vertraagd is, laten wij dit weten.
Artikel 12 – Betaling
Betaling dient te geschieden via de aangeboden betaalmethoden.
Bij wanbetaling mogen wij de vordering uit handen geven.
Artikel 13 – Klachtenregeling
Consumenten (B2C)
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen zo snel mogelijk, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend via info@waxiemaxie.nl.
Ingediende klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord.
Indien een klacht een langere verwerkingstijd nodig heeft, ontvang je binnen 14 dagen een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer een uitvoeriger antwoord volgt.
Zakelijke klanten (B2B)
Voor zakelijke overeenkomsten geldt dat het herroepingsrecht en de geschillenregeling voor consumenten niet van toepassing zijn.
Eventuele klachten van zakelijke klanten worden uitsluitend rechtstreeks tussen Waxiemaxie en de zakelijke klant opgelost.
Klachten kunnen worden ingediend via info@waxiemaxie.nl.
Artikel 14 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen Waxiemaxie en consumenten of zakelijke klanten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 15 – Aanvullende bepalingen (Auteursrecht & gebruik)
Alle foto’s en teksten op deze website zijn eigendom van Waxiemaxie.nl.
Ze mogen niet worden verveelvoudigd, gekopieerd, gepubliceerd of gebruikt in welke vorm dan ook, online of offline, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.Â
Â
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/
leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.